вторник, 27 августа 2019 г.

Джура

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо проведення ІІ (обласного) етапу дитячо-юнацької
військово-спортивної патріотичної гри Українського козацтва
«Сокіл» («Джура»)

1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1. Дитячо-юнацька військово-спортивна патріотична гра «ДЖУРА» Українського козацтва є однією з позакласних форм оборонно-масової і спортивно-оздоровчої роботи, початкової військової та фізичної підготовки, морально-психологічного та національно-духовного виховання учнівської молоді.

1.2. Дитячо-юнацька військово-спортивна патріотична гра «ДЖУРА» (далі – гра «ДЖУРА») Українського козацтва є добровільним, незалежним угрупованням молоді, яке створюється для об’єднання дітей, підлітків та юнаків з метою їх виховання на традиціях і звичаях Українського козацтва.

1.3. Організаційною основою гри «ДЖУРА» є первинні осередки, які створюються в навчальних закладах та за місцем проживання і в своїй діяльності під керівництвом відповідних штабів гри об’єднуються в місцеві (сільські, селищні, міські), територіальні (районні сільські і районні міст) та крайові (обласні і міські з районним поділом) товариства.

ІІ. МЕТА ТА ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ГРИ

2.1. Метою гри «ДЖУРА» є:
- виховання у юнаків та дівчат глибоких і твердих національно-патріотичних переконань, підготовка молоді до творчої праці, до військової служби та захисту своєї Батьківщини України шляхом залучення молоді до оборонно-масової та військово-спортивної патріотичної роботи;
- формування і виховання у молоді високих морально-психологічних та морально-бойових якостей; мужності, сміливості, рішучості, відваги, стійкості, наполегливості, дисциплінованості і ініціативності на теренах відновлених національних козацьких педагогічних традицій;
- виховання духовно та фізично розвиненого юного покоління суверенної України на історично сформованих засадах козацького світогляду та здорового способу життя, у дусі відданості Батьківщині та її народу на основі відродження національних і загальнолюдських духовних і моральних цінностей.

2.2. Завданнями гри «ДЖУРА» є:
- виховання у дітей та юнацтва активної громадянської позиції, національної гідності і самосвідомості, любові до своєї Батьківщини - України, готовності захищати свій рідний край;
- опанування козацької культурної спадщини, гри на козацьких музичних інструментах, козацького танцю, козацьких пісень і дум, вивчення козацького живопису, розпису й опорядження козацьких церков і житла, звичаїв і ритуалів, традицій, свят;
- оволодіння художніми промислами, козацькими способами життя і господарювання на землі (в полі, огороді, саду), на пасіці, традиційними видами тваринництва тощо;
- переймання козацьких забав та військових ігор, традиційних козацьких видів фізичної культури, спорту та військових умінь, зокрема різних видів єдиноборства, верхової їзди та кінного спорту, бойового танцю «Гопак» та інших національних військово-спортивних традицій з метою гартування козацького духу й тіла;
- осягання секретів козацької кухні, здорового способу життя, козацької медицини, знахарства;
- зміцнення та розвиток дружби між дітьми та юнацтвом різних регіонів України.

2.3. Символіка гри «ДЖУРА»:
Дитячо-юнацька козацька гра «ДЖУРА» має свою традиційну символіку: Прапор, хоругву, бунчук, козацькі відзнаки та форму одягу встановленого зразка. Форма одягу членів організації має бути повсякденною і святковою. Повсякденною може бути одяг для занять або похідна форма одягу військово-спортивного крою; святковою, парадною – історично-традиційна: кольорові чоботи, шаровари, пояс, вишита сорочка, жупан (свитка), шапка зі шликом.
Юні козаки носять такі відзнаки:
- на правому рукаві (10 см від верху) нашивається Прапор України розміром
8 х 5 см;
- на лівому рукаві (10 см від верху) нашивається крайова (обласна) емблема МОЛОДОГО КОЗАКА (форма і зміст визначаються в області) і нижче від неї на 3 см – відзнака козацької старшини:
- ройової – жовта смужка 8 х 1 см;
- загонової – дві жовті смужки 8 х 1 см;
- сотенної – три жовті смужки 8 х 1 см;
- курінної – одна жовта смужка 8 х 2 см і одна - 8 х 1 см.
На комірці носять 8-кутні зірочки діаметром 7-10 мм: козачата – одну; джури козацькі – дві, молоді козаки – три.
Форма звертання козаків між собою «Друже» і прибавляють ім’я.

ІІІ. Керівництво грою «Сокіл» («Джура»)

3.1. Загальне керівництво підготовкою та проведенням гри «Сокіл» («Джура») здійснює Департамент науки і освіти Харківської облдержадміністрації.
3.2. Безпосередня відповідальність за організацію та проведення гри покладається на Комунальний заклад «Харківська обласна станція юних туристів» Харківської обласної ради.
3.3. Головна суддівська колегія формується Департаментом науки і освіти Харківської облдержадміністрації спільно з Комунальним закладом «Харківська обласна станція юних туристів» Харківської обласної ради у співпраці з Радою Українського козацтва при голові облдержадміністрації.


ІV. Учасники змагань

До участі у змаганнях допускаються команди (рої) районів (міст) області.
Змагання проводяться серед учнів 8 -10 класів. Склад рою: 9 чол. і 2 керівники. Загальна кількість делегації –11 чол.








V. Програма і ОПИС ВИДІВ ЗМАГАНь


Гра проводиться в один день – 2 червня 2014 року.

            9.00-9.30   -   реєстрація команд.
            9.30-10.00   -   відкриття заходу.
            10.00-11.00 - конкурс «впоряд» (стройова підготовка): марш роїв стройовим кроком у колоні по два з виконанням маршової патріотичної пісні (бере участь весь склад рою) та обов’язкове завдання.
            11.00-15.00 - змагання на туристській смузі перешкод (3 чол), спортивне орієнтування (2 чол.), конкурс «Знахар» (2 чол.), гра «Відун»( 2 чол.), конкурс фотозвітів «Як це було».
            15.00-16.00 – підведення підсумків гри, нагородження, роз'їзд.
Командам необхідно мати: туристське спорядження: компаси( 2 шт.), страхувальну систему, 3 карабіни (на кожного учасника змагань на смузі перешкод), медичну аптечку, спортивні (військові) костюми, ройову атрибутику, ложки, миски.
Іменні заявки команд (роїв) за встановленою формою, завірені відряджуючою організацією та лікарською установою (обов'язково печатка районного медичного закладу), подаються у мандатну комісію на місці змагань. Команда (рій) повинна мати свідоцтва про народження(паспорти) та учнівські квитки (довідки) з фотокартками на кожного учня, страхові поліси. Під час реєстрації команди здають фотозвіти для конкурсу «Як це було» у вигляді стінної газети про проведення районного етапу гри «Сокіл»(«Джура»), які оцінює журі.

Опис видів змагань

І. Впоряд (стройова підготовка).
Змагання проходять у вигляді демонстрації знань та вмінь з стройової підготовки.
За основу варто брати розділ «Стройова підготовка» із шкільного підручника «Захист Вітчизни» та відповідні розділи зі Стройового статуту Збройних Сил України.
Час на виконання обов’язкового завдання – 2 хв.
Бере участь весь рій, 9 чол. Всі накази подає ройовий.
А) Марш роїв стройовим кроком в колоні по два з виконанням маршової патріотичної пісні(бере участь весь склад рою)
Б)   Обов’язкове завдання – це виконання стройових прийомів у складі рою на місці.
Перелік стройових прийомів, команд і дій, які перевіряються в ході виконання обов'язкового завдання. Командують офіцери зі складу ГСК заходу.

№ з/п
Прийоми, команди, дії

1
Оцінка зовнішнього вигляду
2
Розмикання і змикання рою
3
Перешикування рою з однієї шеренги в дві та навпаки
4
Стройове положення
5
Команда «Вільно»
6
Команда «Заправитись»
7
Повороти на місці
8
Стройовий крок на місці





II. Смуга перешкод.
Умови проведення
1. Змагання проводяться на дистанції командна смуга перешкод.
2. Команда послідовно долає етапи та виконує завдання.
3. Довжина дистанції - до300м.
4. Перепад висот 20м.
5. Етапи смуги розміщені в коридорі, промаркірованому обмежувальною стрічкою.
6. Склад команди - 3 юнаки рою.
7. Старт та фініш суміщені.
8. Порядок старту визначається жеребкуванням.
9. Стартовий інтервал біля 10 хв., остаточний інтервал буде вказаний перед стартом.
10. Кожен етап обладнано згідно схеми та опису дистанції.
11. Команда прибуває на дистанцію за 10 хв. до старту.
12. Всі етапи обладнано на початку та кінці контрольними лініями.
13. На етапі транспортування потерпілого умовно «потерпілий» обирається командою. Він не має право працювати на етапі і перестає бути «потерпілим» після виходу команди в безпечну зону.
14. Штрафи на дистанції ставляться за невиконання умов опису проходження етапів відповідно до Правил спортивного туризму.
15. 1 бал штрафу прирівнюється до 30 секунд.
16. Вище місце займають команди з меншим часовим результатом (час проходження дистанції + часовий еквівалент технічних штрафів). При рівності результатів за часом вище місце займає команда з меншим технічним штрафом.

Опис етапів.
·                    Транспортування «потерпілого» за допомогою жердин. Довжина етапу 120 м. Команда має рухатись по промаркірованому коридору, при виході за межі його команда отримує штраф за кожного учасника. Жердина, необхідна для транспортування «потерпілого» надається суддівською колегією. Травма «потерпілого» буде оголошена перед стартом, травми для всіх учасників будуть рівноцінні. Заступ обмежувальної лінії – 1 б. Заступ за контрольну лінію – 1 б. Рух поза обмежувальною лінією – 10 б. Падіння – 3 б. Торкання будь-якою частиною тіла «потерпілого» – 1 б. «Потерпілий» надає допомогу (будь-які дії, які полегшують роботу учасникам команд) – 3 б.
·                    Подолання заболоченої ділянки з допомогою жердин. Жердини надаються суддівською колегією. Команда долає етап по жердинах, які учасники вкладають на лаги. Торкання частинами тіла рельєфу штрафується. Заступ обмежувальної лінії – 1 б. Заступ за контрольну лінію – 1 б. Рух поза обмежувальною лінією – 10 б. Невірний рух по жердинах (перестрибування з опори на опору) – 3 б. Торкання рельєфу ногою, рукою (якщо інша нога знаходиться на жердині, лазі) – 1 б. Падіння (падіння учасника під час руху по жердинах, опора двома ногами, руками на рельєф, або однією ногою, якщо інша нога знаходиться у повітрі, навантаження двома ногами жердини, яка впала з однієї або двох лаг) – 3 б. Невірне застосування жердини (учасник спирається жердиною у болото в рамках етапу) – 3 б.
·                    Подолання заболоченої ділянки по купинах. Команда повинна по купинах подолати заболочену ділянку. Заступ обмежувальної лінії – 1 б. Заступ за контрольну лінію – 1 б. Рух поза обмежувальною лінією – 10 б. Торкання рельєфу ногою, рукою (якщо інша нога знаходиться на купині) – 1 б. Падіння (падіння учасника під час руху по купинах, опора двома ногами, руками на рельєф, або однією ногою, якщо інша нога знаходиться у повітрі) – 3 б.
·                    Навісна переправа. Етап обладнано суддівськими вірьовками. Довжина переправи-до 20 м. Члени команди по черзі долають етап, використовуючи власні страхувальні системи з блокуванням вусом довжиною до 2 м, 3 карабіни. Штрафи: незакручена муфта карабіну-1б, двоє на вірьовці-3б, заступ за контрольну лінію однією ногою-1б, двома ногами-6б, порушення черговості приєднання (від'єднання) карабінів до суддівських вірьовок-3б, перетирання вуса-3б, невірний пристрій для руху-3б.
·                    Маятник. Довжина зони перешкоди 4-5 м. Команда повинна за допомогою маятнику (вертикальної мотузки) подолати етап. Торкання рельєфу в зоні перешкоди штрафується. Заступ обмежувальної лінії – 1 б. Заступ за контрольну лінію – 1 б. Рух поза обмежувальною лінією – 10 б. Падіння - 3 б.

ІІІ. Конкурс «Знахар».
                У конкурсі беруть участь дві особи. Конкурс складається з двох частин: теоретичної та практичної. Теоретична частина полягає у рішенні завдань та відповідях на питання щодо зцілення та харчування в умовах козацького походу та війни. Учасники конкурсу мають знати лікарські властивості рослин, козацькі страви та методику зцілення хворих та поранених козаків.

ІV. Гра «Відун».
Інтелектуальні змагання з історії українського війська, сучасних збройних сил України тестового типу.
            Правила проведення гри подаються команді-учаснику на початку змагань. Участь беруть двоє представників команди. Учасники конкурсу отримують письмове питання на карточці і впродовж відведеного часу відмічають  і повертають карточку суддям конкурсу. Вище місце посідає команда, що дала більше правильних відповідей.

V. Конкурс «Як це було». Конкурс фотозвітів(у вигляді стінних газет) має нести інформацію щодо місця, терміну проведення районного етапу гри, кількості учасників заходу, переможців, елементів (змагань, конкурсів) гри, співпраці з районною спілкою козацтва, про добрі справи шкільних роїв тощо.

 VІ. Спортивне орієнтування. Двоє учасників рою змагаються на дистанції за вибором.
           



. Підведення підсумків та нагородження

Загальнокомандний залік гри не визначається. Оцінюється окремо кожний вид змагань (конкурс).
Команди-призери у кожному змаганні (конкурсі) нагороджуються грамотами Комунального закладу «Харківська обласна станція юних туристів» Харківської обласної ради.

І. Фінансування

            Витрати на організацію та проведення змагань, нагородження переможців - за рахунок КЗ «Харківська обласна станція юних туристів» Харківської обласної ради, витрати на харчування учасників заходу, на придбання  спорядження (вірьовок, карабінів, компасів тощо), проїзд команд до місця змагань - за рахунок відряджуючих організацій.


Комментариев нет:

Отправить комментарий